2016. április 24., vasárnap

A felkészülés


Január 25-én beírtam a naptáramba: "A felkészülés elkezdődött - futás 40 perc"
Ezt "olyan" érzéssel írtam... olyan nagyon elszántan! Fogalmam sem volt mire készülök, de én készülök! Valamire! Hátsó kis gondolataim egy újabb Camino felé vitték az irányt.. de én ellenkeztem, dehogyis, hogy mennék már idén? Nemrég jöttem meg..
Végre sportoltam! Idén először.. igazi megváltás volt.. nagyon hiányzott a sport! Miért is vártam ennyit? Futás után mindig sokkal jobb a közérzetem, sőt még másnap is. Érdemes sportolni, tényleg, bármit!
 Azon a héten 4szer futottam, egyszer esőben, nagyon jó volt! Rákaptam az esőben futásra.. előnye, hogy senki nem előz le a pályán, és nekem sem kell senkit kerülgetnem.. A Sportcsarnok pályára járok, 12-13 köröket futok+ a pályáig, kb 5-6 km/ alkalom, mikor hogy.. ezt azóta elég rendszerese műveltem, kivéve az utóbbi 1-2 hetet, most nem futottam, csak gyalogoltam. Ennél több sportot terveztem a felkészülésre, bevallom. Bár a gyaloglással nincs bajom, attól annyira nem félek, hogy bírni fogom-e. Tavaly is nehezen indultam be a Camino első pár napjában (ezért az útmenti szederbokrokat "okolom", akik szemtelenül kínálgatták magukat, s én nem tudtam ellenállni..) De hamar belejöttem, egyre gyorsabb lett a tempóm, s a fáradtságot is kevésbé éreztem.. Az edzetlenebbek is könnyen bele tudnak jönni pár nap után! Csak okosan kell csinálni.. nem szabad első nap a Pireneusokkal kezdeni :D  ha-ha.. (Caminos körökben köztudott, hogy a Camino bizony a Pireneusokkal kezdődik!)
 Amitől inkább tartok, hogyan fogja bírni a hátam, mert felsőtestre az idén egyáltalán nem edzettem, és az ülő munka nem éppen tesz jót..  Tavaly is sokat nyavajogtam, hogy nehééééz a tááááskaaaaa, meg hogy fááááááj... és ez idén csak nehezebb lesz.. Jó, nem panaszkodom, én vállaltam! Ahogy a mondás tartja, teher alatt nő a pálma.. esetemben a növekedés már csak szélességben lehetséges :) az meg rám is fér... megint pont az van, mint tavaly! Elkezdtem fogyni.. hiába eszem, bennem van a Caminos láz, meg egyéb stresszforrások és fogyok. Tavaly annyira izgultam előtte, hogy vagy 4 kilót leadtam, az nálam látványos.  Aztán a Camino hatása, a nyugalom, a szabadság, a "no stress", és a sok finom és bőséges vacsorák megtették hatásukat: utitársaim közül én voltam az egyetlen, aki hízott a Caminon.. sőt, ha kutatást végeznénk valamennyi Caminot megjárt körében, lehet kiderülne, hogy bizony mindenki közül én vagyok ez egyetlen!
Na de felkészülés.. a sportról ennyit, nem viszem túlzásba, ez látható.. bő egy hónapom van vissza, bele kéne húznom azért mégiscsak..
Ahogy írtam, alacsony költségvetésűre tervezem az utat, viszek sátrat, ha kell a szabadban alszom, és rábízom magam az isteni gondviselésre.. természetesen azért különítettem el egy kis pénzt az útra, év elejétől zsugori-öregasszony üzemmódban élek, ott spórolok, ahol csak tudok.. ruhát szinte nem is vettem magamnak, fő táplálékom a rizs és a tükörtojás.. na meg a padlizsános-almás-hagymás-diós-mazsolás ragu, vagy fogalmam sincs mi a neve, én találtam ki és pazar finom.. Rengeteg rizst eszem, viszont kenyeret, tésztaféléket csak nagyon ritkán, valahogy nem jó a közérzetem tőlük. Húst pedig 2007/8 óta nem eszem, ilyen félig-vega vagyok, ugyanis halat igen.. őket is nagyon sajnálom, de állítólag a hal halálozási stressze a legalacsonyabb, magyarul őt viseli meg legkevésbé ha megölik.. ezt olvastam, én nem tudom, mert egyetlen halott hallal sem beszéltem még.. furán hangzik mindenesetre, nekem meg egy jó kapaszkodó, hogy enyhítsem a halak miatti lelkiismeretfurdalást..  Egyébként vegaságomnak vagyis félig- vagy hamis- vagy kamu- vagy álszent-vegaságomnak vagy nevezzük aminek akarjuk több oka is van, nem hirtelen álltam át, hanem több hónap alatt. Részben egészségügyi okokból, részben az állatok szeretete miatt, részben pedig a hipermarketekben kapható húsokról szerzett információk miatt. Tavaly kicsit tartottam tőle, hogy a Caminon hogyan fogom ezt a vegaságot művelni, hiszen a spanyolok köztudottan nagy marhaevők, és több Caminos oldalon is olvastam, hogy nem szeretik a vegetáriánusokat arrafelé.. már láttam lelki szemeim előtt hogy vagy zörgő csontokkal térek vissza, ha egyáltalán lesz még erőm visszatérni, vagy a "szükség nagy úr" címszó alatt véres marhafejeket fogok enni az életbenmaradásomért küzdve.. netán a spanyolok még rám is eresztik a feldühödött bikát nagy mérgükben, mikor az étteremben egy kis rántott répa után érdeklődöm... kicsit frusztrált e tudat, de hála Istennek, nem kellett egyetlen marha fejét sem leharapnom, ellenben rengeteg tonhalkonzervet ettem olcsóbban, mint itthon! Tavalyi Caminos étkezéseink egy külön fejezetet megérnének, ami egyébként tervbe van véve, ahogy az egész út megírása is..
Vérszegénységre és vashiányra hajlamos vagyok, így vitaminokat kezdtem el szedni. Tavaly csináltattam egy vérképet a Camino előtt, hogy megnyugodjak minden oké, csak az eredményét elfelejtettem megkérdezni. Hónapokkal a Camino után jutott eszembe, de kiderült minden oké :)

Ami a felszerelést illeti, a tavalyi Salomon alacsonyszárú túracipőmben megyek. Kb 17 000 Ft-ért vettem a Hervisben akciósan, Caminos kolléganőm ajánlására.. Nekem is nagyon bejött, most, hogy több, mint 1000 km van benne, alig van a talpa picit megkopva..úgy tervezem egy 2000 még belefér, ráérek venni egy másikat útközben.. A hátizsákomat viszont megnöveltem, és a tavalyi 50 l-es helyett, idén egy 60 l-st viszek. Hálózsákot és sátrat kaptam kölcsön egy vándor barátomtól. Hála és köszönet érte Arnoldnak, a biciklis vándornak, aki éppen a Nordkapp (Északi fok) felé tart biciklivel.. mennyi őrült van, te jó ég! :D
Felszerelésem még nem állt össze, a ruházatom megvan, jórészt a tavalyi lesz, 1-2 újítással. Szeretnék csináltatni egy Kaposvár (Hungary)-Santiago feliratú pólót, amin rajta van a Caminos kagyló és/vagy nyíl, még nem terveztem meg.. a szürke thermopulcsi ismét hű társam lesz. Vettem végre saját túra-törölközőt, és amit még nem úszok meg, egy új fényképezőre is be kell ruháznom.. sajnos a tavalyi kis gépem, aki hűségesen végigszolgálta az utat, Finisterrében kilehelte lelkét.. :'( és ami a legszörnyűbb, hogy mindez gazdája felelőtlenségéből, aki nem gondolta, hogy belecsap az a nagy hullám... szerencsére a memóriakártya túlélte, de a gép nem. Szükségem lenne még túra GPS-re, vagy valami telefonos alkalmazásra, amit net nélkül is lehet használni, hogy ne vesszek el, ha letérnék a járt útról..
Esőkabát beszerzés még folyamatban, most valami tutit szeretnék. A tavalyi decathlonos 2500 ft-os rövid esőkabát sajnos beengedte az összes vizet, és gyakorlatilag többet ártott, mint használt.. idén egy hosszú extravízállót veszek majd, ami alá befér a táska.
Viszem a tavalyi teleszkópos túrabotokat, nekem beváltak, tényleg vettek le terhelést a vállról, és jó volt rájuk támaszkodni, amikor már nagyon szenvedtem, de nem akartam megállni.
Ha összeállt már a konkrét felszerelésem, megírom a listát..
Tavaly vittem hajszárítót is, (nevessetek csak, nevessetek.. de ne vessetek meg érte ;-)
Idén lehet már luxus lenne, még meglátom.. a sátor és a nagyobb hálózsák most növelik a súlyt amúgy is..




4 megjegyzés:

  1. Gps ügyében nekem a runkeeper vált be. Ha kicsit is okos a telefonod már elfut, nem kell internet.

    VálaszTörlés
  2. Gps ügyében nekem a runkeeper vált be. Ha kicsit is okos a telefonod már elfut, nem kell internet.

    VálaszTörlés
  3. Locus free

    Plusz itt vannak a térképek
    :http://download.mapsforge.org/maps/europe

    VálaszTörlés
  4. Locus free

    Plusz itt vannak a térképek
    :http://download.mapsforge.org/maps/europe

    VálaszTörlés