2016. szeptember 4., vasárnap

Itt van az ősz itt van újra avagy szeptember 1

Egy gyönyörű kis faluban (Queiryeres) üldögélek egy padon szemben már áll a sátram. Vmi közösségi nagy füves tér, padokkal, tuzrakohellyel, nyilvános wc -vel , csappal, abszolút idealis sátrazó vándoroknak. Közeli távolban a templom tornya, vmi nagy várszerű kőfal, ahogy lement mögötte a nap, már szinte giccses volt.. aáá ez a Franciaország annyira gyönyörű. Ma több, mint 30at jöttem, es komolyan fel sem tűnt. Az idő remek volt, a napsütés kisse bágyadtabb  lett,  ereztetve, hogy mától az ősz uralkodik. Túrázáshoz, zarándoklathoz épp ideális. Az előbb ideszaladt hozzám egy labrador kutyus es kézen nyalt.. cuki volt, annak  ellenére h sajna kisse tartok a kutyáktól.. az úton többször is kirohantak elem innen onnan mérgesen ugatva, nem tudom miért nem birjak a képemet, talán a botok kopogása miatt? Mindenesetre elég para, felek tőlük. Vagy érzik rajtam, hogy cicalelku vagyok? :D
Reggel fel 8 körül keltem, elszaladtam baguettert, es megajándékoztam magam egy igazi francia croissant-nal.. főztem egy jó  adag kávét hozza,  meg toltam hozza kis potya lekvárt , amit az idős hazaspar hagytak  itt. Korán akartam indulni, bár az office de tourisme csak 9kor nyit, addig mindenképp húzni kellett addig  időt.. nem esett nehezemre, a reggeli tokolesnek nagy mestere vagyok :D Kulcsot le kellett adnom. Aztán kértem kis wifit h az előző bejegyzéseimet felnyomhassam meg letöltsem a Loire régiót a mapsme re. Ausztriaban, Svájcban élni nem tudtam a mapsme nélkül, itt meg nem is használom. Persze ennek megvan az oka. Szuperek a kijelölések, eltévedni gyakorlatilag lehetetlen. A kagyló egy ideje ritkább ugyan, de az útvonal, egybeesik a GR65 turautvonallal, igy a piros feher jelolest kell  kovetni. Ja, vagy Patrik lábnyomait, azt is néha fellelem a homokban, porban :) jut eszembe, ez az  első satrazasom egyedul, remélem minden  rendben lesz az éjjel es időjárás is kegyes lesz. Most az összes gatyámat felvettem egyszerre, télikabát alap, úgy nézek ki mint egy töltött majom :D mára 38 km lett volna, el akartam érni St Julien en Chapteuilt, h holnap már csak 17 km legyen Le Puy en Velay ig. Jot tett a pihenő, igen jól birtam a mai napot. 6,5 km már csak St Julien, tehát holnap ennyivel több lesz, de sebaj. Bírtam volna meg menni, de itt volt ég a jo kis sátorhely es már este fel8 volt, nem akartam itthagyni a bizonytalanra. Ma is voltak emelkedők, de nem vészes, vagy már megszoktam.. nagyon kedvesek az emberek, akik leszólítanak, vagy en őket. Ez mindig feltölt. Rengeteg tájképet fotóztam, olyan gyönyörű volt minden.. már megnyitottam 3.memoriakartyamat, 2 betelt.. hihetetlen ez az egész ut.. hogy mar ittvagyok.. neha olyan alomnak tunik az egesz.. most is neha, belemnyilal, te jo eg, mit ulok itt a sotetben Franciaorszag közepén   egy  nevesincs kozossegi fuves ter padjan?? :D Santiago 1560 km.. az semmi ahhoz  kepest, mikor elindultam.. kevesebb mint egy hónap es jön St Jean Pied de port.. nagyon várom, es egyben picit felek, ne akarjam  a tavalyi élményeket keresni.. bár biztos fogom, es talán szomorú leszek néha. Annyi emlék köt ahhoz az úthoz, milyen lesz most így, teljesen máshogy!? Sokszor eszembe fognam jutni tavalyi útitársaim, ahogy néha most is.. de ez  az ut.. Ez az élet.. az ut szimbolikus.. ahogy a The Way- ben is mondjak.. es ahogy mondom en is nap mint nap tobbszor, hogy Patrik idegeire menjek vele.. megyek a sátorba, már nem is látom olyan sötét van. Istenem, adj nyugodt, békés, fagyásmentes jóéjszakát.. vándor  vagyok es kész, bárhol alhatok ahol csak akarok ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése